Teaser

Tutaj będziemy zamieszczać informacje na temat postępu prac nad grą Clash II
Post Reply
User avatar
BoghuteAra
Posts: 57
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Teaser

Post by BoghuteAra »

Zapraszam do obejrzenia pierwszego zwiastunu Clash II, który dostępny jest na YouTube po kliknięciu na poniższy link:



Jak Wam się podoba? :P

Zachęcam wszystkich do komentowania!
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
B1aster1
Posts: 1
Joined: Thu Feb 25, 2021 1:42 am

Re: Clash II - Teaser

Post by B1aster1 »

Całkiem spoko. Przypomina animacje z jedynki i zaostrza apetyt na grę. Może to głupie pytanie, ale czy wiadomo coś o wymaganiach sprzętowych?
User avatar
BoghuteAra
Posts: 57
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Clash II - Teaser

Post by BoghuteAra »

B1aster1 wrote: Thu Feb 25, 2021 1:45 am(...) Może to głupie pytanie, ale czy wiadomo coś o wymaganiach sprzętowych?
Dokładne wymagania sprzętowe nie są jeszcze znane, gdyż gra jest cały czas w fazie produkcji.

Na ten moment wiadomo jedynie, że gra będzie wymagała 64-bitowego procesora i systemu operacyjnego.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
GraczKonin
Posts: 5
Joined: Sun Feb 14, 2021 1:59 pm

Re: Clash II - Teaser

Post by GraczKonin »

No to trzeba szybko jakiś system operacyjny znaleźć, bo 64-bit już mam.

A teaser wygląda interesująco, szczególnie z tą znanym podkładem z jedyneczki
User avatar
Mar
Posts: 9
Joined: Fri Mar 05, 2021 8:49 pm

Re: Clash II - Teaser

Post by Mar »

Rozmach większy niż w innych produkcjach pokazanych na stronie. Filmy nie są najważniejszym elementem takiej gry. Moim zdaniem nie wygląda dobrze z kilku powodów:

- to 720p jest rozmyte (może to kwestia FPS)
- chmury są zbyt proste (wyglądają mi na oddzielne obiekty) perspektywa zdradza że są bardzo nisko nad sceną i wyglądają na rozciągnięte - skybox z porządną teksturą sprawdziłby się tu dużo lepiej.
- niebo ma przegięty kolor (za ciemny i za mocno niebieski). Taki błękit może być na samej górze nieba w bezchmurny dzień ale nie bliżej horyzontu - znów skybox by załatwił sprawę.
- góry wyglądają jakby były tuż za zamkiem i były 2-3 razy większe od budynków i jakby turnie wyrastały od razu z płaskiej powierzchni (wiem że na scenie tak jest ale nie powinno to tak wyglądać), mają za miękkie cieniowanie i krawędzie, za ciemny śnieg. Jeśli to jest robione na Unity to sporo większe obiekty dalej + wbudowane w ustawienia narzędzie mgły (tej na potrzeby ukrycia zasięgu rysowania) dałoby sporo lepsze efekty.
- światło powinno być mniej żółte jeśli niebo ma być błękitne.
- woda w fontannie nie powinna się tak świecić (chyba, że to jakaś magia) - rozumiem, że efekt podobny do ognia ale najazd kamery to tak eksponuje, że światło wydaje się jeszcze dziwniejsze.
- jak ludziki z włóczniami przechodzą przez bramę to groty i drzewce wchodzą w ścianę po obu stronach - nie wiem czy film ma być też wykorzystany w grze jeśli tak to lepiej chyba użyć modeli innych jednostek bo kamera to bardzo eksponuje niepotrzebnie.
- ta rozeta (na katedrze?) wygląda jak koło od wozu i jest tuż przy stropie. Budynek by miał lepsze proporcje jakby tą środkową wieżę wywalić i zrobić między dwoma wieżami dwuspadzisty dach (wtedy będzie miejsce na rozetę albo coś innego). Portal bardziej prawilny mógłby być - bo to ogółem słabo nawiązuje.
- okna jak mają być przeszklone to gęsto kratowane jak w późnym średniowieczu (prosto lub skośnie z mniejszych szkieł jak w witrażu) + stelarze ciemne (te białe skrzydła wyglądają na XIX-XX wiek)
GraczKonin
Posts: 5
Joined: Sun Feb 14, 2021 1:59 pm

Re: Clash II - Teaser

Post by GraczKonin »

Mar wrote: Fri Mar 05, 2021 11:24 pm - okna jak mają być przeszklone to gęsto kratowane jak w późnym średniowieczu (prosto lub skośnie z mniejszych szkieł jak w witrażu) + stelarze ciemne (te białe skrzydła wyglądają na XIX-XX wiek)
Do Clasha II bardziej pasuje wczesne średniowiecze (ewentualnie coś z pierwszego tysiąclecia naszej ery), kiedy smoki i magia były bardziej na początku wieku (przynajmniej według wielu filmów). ale to tylko moje odczucie, bo w Clashu z 1998 taki klimat odczuwam.

Ale ja się tak mocno na tym wszystkim nie znam.
User avatar
Mar
Posts: 9
Joined: Fri Mar 05, 2021 8:49 pm

Re: Clash II - Teaser

Post by Mar »

Masz racje. Tylko wspomniałem późne średniowiecze bo szukałem alternatywy dla przeszklonych okien (we wczesnym raczej nie było takich rzeczy) + w pierwszym Clashu był motyw postępu technicznego.

Oczywiście piszę tylko odnośnie klimatu / designu bo wiadomo, że to nie gra historyczna.
Post Reply