Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Tutaj będziemy zamieszczać informacje na temat postępu prac nad grą Clash II
User avatar
Mar
Posts: 6
Joined: Fri Mar 05, 2021 8:49 pm

Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by Mar »

Nie ma tego dużo ale coś już wiadomo. Wygląda na to, że frakcje będą miały unikalne jednostki. To chyba dobry moment żeby poruszyć temat też tutaj.

Czarodziejka / Szamanka / Druidka


Jakiś prawilny dostojnik


Fanatyk


W tekstach do kampanii w Clash I wprost była mowa o tym, że kolonizatorzy to chrześcijanie. Myślę, że to dobry ruch twórców, że zmienili ich na "Czystowierców" / "Purian". Nie żebym był zwolennikiem konformizmu związanego z poprawnością polityczną ale w ten sposób gra nie tylko uniknie kompletnie niepotrzebnych kontrowersji ale też twórcy mają pewnie większą swobodę kreacji. Trzeba przyznać, że ultrasi z tych purian. Motyw religii będzie chyba grał większe znaczenie w otoczce C2 niż w pierwszej części. Ta krzyżo-gwiazda z okiem spoko pomysł.

Imo między statycznymi renderami i animacją z teasera jest różnica w poziomie np. tekstur. Mam nadzieje, że w grze jednostki będą ładnie animowane i dość szczegółowe. Jeśli zachowany będzie oryginalny pomysł na bitwę gdzie armie reprezentuje góra 10 jednostek na stronę to jest spory margines i chyba nie trzeba specjalnie martwić się o optymalizację. Ciekaw jestem jak twórcy rozwiążą kwestie zabitych jednostek (trzeba przyznać, że C1 to tytuł wyjątkowy pod tym względem... bez gnatów w bajorze krwi jedynka nie miałaby sporej części klimatu ... :D)

BTW: jeżeli temat w złym dziale, to proszę Boghute o przeniesienie z "Dodatkowe informacje".
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Mar wrote: Fri Mar 12, 2021 10:09 pmNie ma tego dużo ale coś już wiadomo. Wygląda na to, że frakcje będą miały unikalne jednostki. To chyba dobry moment żeby poruszyć temat też tutaj.
Bardzo dobry temat. :idea:
Mar wrote: Fri Mar 12, 2021 10:09 pmW tekstach do kampanii w Clash I wprost była mowa o tym, że kolonizatorzy to chrześcijanie. Myślę, że to dobry ruch twórców, że zmienili ich na "Czystowierców" / "Purian". Nie żebym był zwolennikiem konformizmu związanego z poprawnością polityczną ale w ten sposób gra nie tylko uniknie kompletnie niepotrzebnych kontrowersji ale też twórcy mają pewnie większą swobodę kreacji.
Jakie kontrowersje? Przecież tak właśnie wyglądał świat kilka wieków temu, tzn. przymusowe krzewienie chrześcijaństwa wśród pogan i muzułmanów m.in. poprzez wyprawy krzyżowe, więc nie ma co udawać, że problemu nie było i wymazywać tego z kart historii. Temat bolesny, tak samo jak wojny, Holocaust, niewolnictwo, itd., ale to nie znaczy, że nie należy o tym pisać książek, kręcić filmów czy tworzyć gier komputerowych.
Mar wrote: Fri Mar 12, 2021 10:09 pmTrzeba przyznać, że ultrasi z tych purian. Motyw religii będzie chyba grał większe znaczenie w otoczce C2 niż w pierwszej części. Ta krzyżo-gwiazda z okiem spoko pomysł.
Ten wyraźny podział na 2 odmienne frakcje akurat bardzo mi się podoba, gdyż tego właśnie w jedynce bardzo brakowało. Co z tego, że był podział na chrześcijan i pogan, skoro jedyną różnicą były kwestie fabularne w kampanii i święte miejsce które wolno było odwiedzać, a to co najważniejsze, czyli jednostki, budynki i muzyka były takie same dla obu stron konfliktu? :roll: W dodatku te wszystkie jednostki zwierzęce, tzn. Ważki, Orły, Skorpiony, Czerwie, Słonie, Pegazy czy Skrzydlaki - jak tak się porządnie zastanowić to ich obecność w grze była kompletnie bez sensu. :P
Mar wrote: Fri Mar 12, 2021 10:09 pmImo między statycznymi renderami i animacją z teasera jest różnica w poziomie np. tekstur. Mam nadzieje, że w grze jednostki będą ładnie animowane i dość szczegółowe. Jeśli zachowany będzie oryginalny pomysł na bitwę gdzie armie reprezentuje góra 10 jednostek na stronę to jest spory margines i chyba nie trzeba specjalnie martwić się o optymalizację. Ciekaw jestem jak twórcy rozwiążą kwestie zabitych jednostek (trzeba przyznać, że C1 to tytuł wyjątkowy pod tym względem... bez gnatów w bajorze krwi jedynka nie miałaby sporej części klimatu ... :D)
Jeżeli chodzi o sposób prezentacji walki to przypomina mi on ten z HoM&M IV. Tam akurat zupełnie się nie sprawdził, podobnie zresztą jak cała reszta innowacji które pasowały bardziej do mechaniki Clasha aniżeli MoM&M, stąd w/w część została uznana za najgorszą w serii. Clash to mimo wszystko jednak trochę co innego, więc dobrze, że twórcy postanowili powielić system znany z pierwszej części gry i mam nadzieję, że w 3D wypadnie on równie dobrze. ;)
Mar wrote: Fri Mar 12, 2021 10:09 pmBTW: jeżeli temat w złym dziale, to proszę Boghute o przeniesienie z "Dodatkowe informacje".
Subforum o nazwie "Dodatkowe informacje" zostało przeze mnie zastane po tym jak już dołączyłem na forum, więc szczerze mówiąc sam nie wiem czy jest ono potrzebne czy nie, dlatego póki co niech zostanie tak jak jest.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Mar
Posts: 6
Joined: Fri Mar 05, 2021 8:49 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by Mar »

BoghuteAra wrote: Sun Mar 14, 2021 10:25 am Jakie kontrowersje? Przecież tak właśnie wyglądał świat kilka wieków temu, tzn. przymusowe krzewienie chrześcijaństwa wśród pogan i muzułmanów m.in. poprzez wyprawy krzyżowe, więc nie ma co udawać, że problemu nie było i wymazywać tego z kart historii. Temat bolesny, tak samo jak wojny, Holocaust, niewolnictwo, itd., ale to nie znaczy, że nie należy o tym pisać książek, kręcić filmów czy tworzyć gier komputerowych.
Pytanie czy jest sens tak bezpośrednio konfrontować z historią grę o fikcyjnym kontynencie. Wojna religijna i kolonizacja obcej ziemi sama narzuca skojarzenia osobom które mają choćby ogólne pojęcie o historii. A gdyby "cytat czystowiercy" z FB był jakąś wymyślną modlitwą z odniesieniami do Chrystusa etc.? Wikłałoby to grę w zawiłości historii i jednocześnie nie byłoby historyczne. Nawet C1 był powściągliwy w tych kwestiach.

Odnośnie tego co piszesz o holokauście - jest dużo gier o II WŚ ale temat holokaustu jest omijany przez twórców. Jest tak bo gry bez względu na temat to coś co z reguły ma zapewniać rozrywkę (książki i filmy niekoniecznie) - odstępstwo od tej reguły w grach to awangarda dla której nie ma miejsca na rynku.
BoghuteAra wrote: Sun Mar 14, 2021 10:25 am Ten wyraźny podział na 2 odmienne frakcje akurat bardzo mi się podoba, gdyż tego właśnie w jedynce bardzo brakowało. Co z tego, że byłpodział na chrześcijan i pogan, skoro jedyną różnicą były kwestie fabularne w kampanii i święte miejsce które wolno było odwiedzać, a to co najważniejsze, czyli jednostki, budynki i muzyka były takie same dla obu stron konfliktu? :roll: W dodatku te wszystkie jednostki zwierzęce, tzn. Ważki, Orły, Skorpiony, Czerwie, Słonie, Pegazy czy Skrzydlaki... Jak tak się porządnie zastanowić to ich obecność w grze była kompletnie bez sensu. :P
Mi się zwierzątka podobały. Jeszcze za dzieciaka uważałem, że na pojedynczej mapie każdy kolor powinien mieć jakąś jednostkę jako swój unikat. Oby w C2 specjalne jednostki frakcji nie różniły się tylko wyglądem i dźwiękami ale też możliwościami.
BoghuteAra wrote: Sun Mar 14, 2021 10:25 am Jeżeli chodzi o sposób prezentacji walki to przypomina mi on ten z HoM&M IV. Tam akurat zupełnie się nie sprawdził, podobnie zresztą jak cała reszta innowacji które pasowały bardziej do mechaniki Clasha aniżeli MoM&M, stąd w/w część została uznana za najgorszą w serii. Clash to mimo wszystko jednak trochę co innego, więc dobrze, że twórcy postanowili powielić system znany z pierwszej części gry i mam nadzieję, że w 3D wypadnie on równie dobrze. ;)
H4 ma swoich zagorzałych fanów którzy by się z tobą nie zgodzili (możliwości edytora map, rola bohatera w kampanii etc. przy czym ja nie jestem jednym z nich) - jeśli chodzi o te koślawe animacje i grafiki z H4 to robili je z tego co kojarzę chińczycy którzy (sądząc po efektach) nie wnikali zbytnio w mitologiczne nawiązania i klimat poprzednich części. Animacja jednostek w bitwie to fuszera w tej grze i twórcy C2 powinni trzymać się zdala od podobnych pomysłów :mrgreen:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Zapraszam do przeczytania wywiadu z Panem Michałem Ręczkowiczem, prezesem firmy Prime Bit Games, w którym odsłania on kolejne smaczki z gry Clash II.

Wywiad przeprowadził Pan Arkady Saulski, będący m.in. redaktorem serwisu internetowego EndGame.pl, a można go przeczytać TUTAJ.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Szeptucha:

⭐️Postać: Szeptucha
⭐️Rodzaj: Magiczna
⭐️Atrybuty: poroże, kamień glificzny, tarcza, kostur, pająk

Matka Szeptucha to ważne stanowisko pełne obowiązków i odpowiedzialności za swój ród, powinna dbać o dobro mieszkańców Karkhanu. Czy jesteście gotowi zostać łącznikiem pomiędzy wolą Bogów, a ziemskimi zadaniami?
Attachments
Szeptucha.jpg
Szeptucha.jpg (38.01 KiB) Viewed 502 times
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Goblin:

Złośliwe i groteskowe... mowa o postaciach, które miały służyć magom 🧙‍♂️

Guślarze wpadli na pomysł, aby stworzyć istotę, która miała być mniej kłopotliwa od niewolników. Miała służyć, a nie być bronią samą w sobie. Jednak po buncie przeciwko swoim twórcom sieją niemałe spustoszenie!
Attachments
Goblin.jpg
Goblin.jpg (33.72 KiB) Viewed 496 times
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Gameplay

Post by BoghuteAra »

Strzelec (frakcja Czystowierców):

Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Konstruktor (frakcja Czystowierców):

Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Rycerz (frakcja Czystowierców):

Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 47
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Jednostki i frakcje - newsy, pomysły twórców, komentarze

Post by BoghuteAra »

Fanatyk (frakcja Czystowierców):

Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
Post Reply