Na oficjalnym profilu Clash II na Facebooku pojawiły się długo oczekiwane fragmenty z rozgrywki, dlatego gorąco zapraszam pod TEN link do obejrzenia i komentowania.
Aktualizacja 18.03.2022:
Na YouTube można również obejrzeć fragmenty z rozgrywki w języku angielskim:
Gameplay
- BoghuteAra
- Posts: 57
- Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm
Gameplay
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
- BoghuteAra
- Posts: 57
- Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm
Re: Gameplay
Zedytowałem treść pierwszego posta, ponieważ na YouTube można również obejrzeć fragmenty z rozgrywki w języku angielskim.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
Re: Gameplay
Dla mnie to są pierwsze konkrety odnośnie tego co to będzie za gra. Zakryto GUI ale i tak sporo widać.
Twórcy zdecydowali się na mapę główną gdzie elementy otoczenia są w skali do jednostek ale nie dotyczy to większych zabudowań co wygląda trochę dziwnie. Trzeba przyznać, że przedstawienie mapy głównej w strategii jest zagwozdką. Z jednej strony istotny jest symbolizm obiektów reprezentujących miejsca a z drugiej ciężko współcześnie odchodzić od szczegółowości i marnować potencjał możliwości graficznych idąc w zbytnie uproszczenia. W praktyce wybór ogranicza się do "małego świata" symbolicznych obiektów albo do "wojny w ogródku" gdzie w obu przypadkach zamek od zamku dzielić może 15 - mniej lub bardziej dosłownych drzew. O ile 2D samo w sobie jest poważnym uproszczeniem i wiele wybacza to w 3D temat się komplikuje. I tak odsłony herosów w 3D bazują na skali obiektów z pierwowzorów 2D, twórcy tych gier chcieli uniknąć jednak płaskiego świata i poszli w przerysowane zróżnicowanie hipsometryczne (co mnie irytowało, gdy mapa była przedzielona wzgórzem wokół którego trzeba było obracać kamerę). I trochę tego się obawiam, że w Clash II będzie też trzeba kręcić kamerą ale tym razem wokół drzewa. Trzeba przyznać, że drzewa w Clash II są naprawdę duże, tak duże, że ich korony sporo zasłaniają (a gdyby takie drzewo upadło, to żołnierz mógłby tak iść, i iść wzdłuż jego pnia pół dnia ). A tak poważniej - jeśli tak ma być w CII to przydałyby się filtry do mapy głównej, taki który pokazuje siatkę pól i taki który pozwala spojrzeć przez drzewa / inne wyższe przeszkody. Obrót kamerą powinien być opcją a nie koniecznością a już na pewno twórcy powinni wykluczyć możliwość sytuacji w której gracz coś przeoczył bo wroga armia schowała się.. pod drzewem - domyślam się, że pewnie mają na to jakiś pomysł.
Twórcy zdecydowali się na mapę główną gdzie elementy otoczenia są w skali do jednostek ale nie dotyczy to większych zabudowań co wygląda trochę dziwnie. Trzeba przyznać, że przedstawienie mapy głównej w strategii jest zagwozdką. Z jednej strony istotny jest symbolizm obiektów reprezentujących miejsca a z drugiej ciężko współcześnie odchodzić od szczegółowości i marnować potencjał możliwości graficznych idąc w zbytnie uproszczenia. W praktyce wybór ogranicza się do "małego świata" symbolicznych obiektów albo do "wojny w ogródku" gdzie w obu przypadkach zamek od zamku dzielić może 15 - mniej lub bardziej dosłownych drzew. O ile 2D samo w sobie jest poważnym uproszczeniem i wiele wybacza to w 3D temat się komplikuje. I tak odsłony herosów w 3D bazują na skali obiektów z pierwowzorów 2D, twórcy tych gier chcieli uniknąć jednak płaskiego świata i poszli w przerysowane zróżnicowanie hipsometryczne (co mnie irytowało, gdy mapa była przedzielona wzgórzem wokół którego trzeba było obracać kamerę). I trochę tego się obawiam, że w Clash II będzie też trzeba kręcić kamerą ale tym razem wokół drzewa. Trzeba przyznać, że drzewa w Clash II są naprawdę duże, tak duże, że ich korony sporo zasłaniają (a gdyby takie drzewo upadło, to żołnierz mógłby tak iść, i iść wzdłuż jego pnia pół dnia ). A tak poważniej - jeśli tak ma być w CII to przydałyby się filtry do mapy głównej, taki który pokazuje siatkę pól i taki który pozwala spojrzeć przez drzewa / inne wyższe przeszkody. Obrót kamerą powinien być opcją a nie koniecznością a już na pewno twórcy powinni wykluczyć możliwość sytuacji w której gracz coś przeoczył bo wroga armia schowała się.. pod drzewem - domyślam się, że pewnie mają na to jakiś pomysł.
- BoghuteAra
- Posts: 57
- Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm
Re: Gameplay
devlog 01 - kolory jednostek:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
- BoghuteAra
- Posts: 57
- Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm
Re: Gameplay
devlog 02 - kontrolowanie jednostek w trakcie bitwy:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę.
Re: Gameplay
po samouczku przyszedl czas na kampanie, i o dziwo nie mozna zapisywac gry , a jak juz sie uda to po wczytaniu gra sie zawiesza , ogolnie czesto problemy z zawieszaniem , nie mozna zakonczyc tury , nie mozna ruszyc jednostkami , jak narazie cena za samouczek i wieszajaca sie kampanie przesadzona ale wiadomo to poczatek choc sprzedajac ja mozna by uniknac tak glupich bugow
-
- Posts: 3
- Joined: Tue Aug 17, 2021 4:28 pm
Re: Gameplay
Jestem w stanie dużo zmieść i wybaczyć,ale gra jest na dzień dzisiejszy niegrywalna. Tyle człowiek czekał, to i jeszcze poczeka, bo mimo wszystko gra wciaga.
Re: Gameplay
Mają chłopaki i dziewczyny grubsze problemy ze zrobieniem tego
Zapowiadali koniec 21' potem kwiecień 22' - przełożyli tłumacząc wojną, we wrześniu zamiast premiery wczesny dostęp a w szerszej dystrybucji w październiku a nie działa save/load czyli jakby nie było dość podstawowy element.
Mam wrażenie, że dzisiaj "wczesnym dostępem" nazywa się to co kiedyś nazywano alfą. Niby to jest taki zaawansowany prosuming że bierzesz udział w rozwoju gry.
Uczestniczyłem w zamkniętych betach ale zawsze działało to inaczej. Przede wszystkim nikt tego nie sprzedawał a developerzy cieszyli się, że mają za darmo testerów.
Jakby spojrzeć na kupującego preorder jak na konsumenta a nie fana to wygląda to blado. Bo zamiast obiecanej premiery w zamian za 70 zeta ludzie dostali opcje uczestniczenia we wczesnych testach. Z drugiej strony wiadomo przynajmniej co się dzieje z C II i że ogółem coś.
Trzymam kciuki za PBG ale chcę kupić po (właściwej) premierze
Zapowiadali koniec 21' potem kwiecień 22' - przełożyli tłumacząc wojną, we wrześniu zamiast premiery wczesny dostęp a w szerszej dystrybucji w październiku a nie działa save/load czyli jakby nie było dość podstawowy element.
Mam wrażenie, że dzisiaj "wczesnym dostępem" nazywa się to co kiedyś nazywano alfą. Niby to jest taki zaawansowany prosuming że bierzesz udział w rozwoju gry.
Uczestniczyłem w zamkniętych betach ale zawsze działało to inaczej. Przede wszystkim nikt tego nie sprzedawał a developerzy cieszyli się, że mają za darmo testerów.
Jakby spojrzeć na kupującego preorder jak na konsumenta a nie fana to wygląda to blado. Bo zamiast obiecanej premiery w zamian za 70 zeta ludzie dostali opcje uczestniczenia we wczesnych testach. Z drugiej strony wiadomo przynajmniej co się dzieje z C II i że ogółem coś.
Trzymam kciuki za PBG ale chcę kupić po (właściwej) premierze