Demo Clash II

Tutaj będziemy zamieszczać informacje na temat postępu prac nad grą Clash II
Post Reply
User avatar
BoghuteAra
Posts: 57
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Demo Clash II

Post by BoghuteAra »

Na platformie Prime Bit Store udostępniono do pobrania wersję demo Clash II dla osób posiadających zakupiony preorder. Pozostałe osoby muszą niestety poczekać na premierę gry. Demo zawiera grywalną mapę fabularną, gdzie możemy pokierować losami Rensyla - łowcy, który wyruszył z osady Punt na Święto Przesilenia. Wersja demonstracyjna pozwala na eksplorację, zarządzanie siedliskami i stoczenie bitew.

Oprócz tego można podzielić się wrażeniami z gry na oficjalnym kanale Discord założonym przez jej twórców.

źródło: Facebook

Aktualizacja 26.08.2022:
Demo Clasha II otrzymało update! Co nowego:

- polski język gry
- bugfixy
- lekkie poprawki graficzne

źródło: Discord
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
b1aster
Posts: 3
Joined: Mon Mar 01, 2021 12:52 am

Re: Demo Clash II

Post by b1aster »

Przyznam się szczerze, że dosyć tutaj cicho. Spodziewałem się, że po wyjściu demka będzie większy ruch, zarówna tutaj, jak i na discordzie. Czyżby tak mało ludzi zamówiło pre-order? A wydaje mi się że jest tu dużo do obgadania :) Bo jeśli chodzi o mnie, to jestem zadowolony. Na chwilę obecną fajnie się grało pomimo kilku niedoróbek i zaostrzyło mi to apetyt na pełną wersję. Zarwałem ze dwie nocki i oblazłem mapę na wszystkie strony. Naklepałem komu się dało i pozbierałem co się da. Fajne, ale mało. :(
User avatar
Mar
Posts: 9
Joined: Fri Mar 05, 2021 8:49 pm

Re: Demo Clash II

Post by Mar »

Nie grałem, widziałem na YT. Spoko GUI i pikselowa minimapa. Fajnie zrobione są wypowiedzi npców (rysunki) i to, że bohater ma portmonetkę. Gra prosi się żeby boh / jednostki mogły nosić jakieś fabularnie istotne znajdźki. Na plus system okrążania wroga i cechy specjalne jednostek.

Mogliby dodać w ekranie bitwy jakiś guziczek do ukrywania/pokazywania hp i staminy (żeby po ukryciu było je widać po kliknięciu naszej jednostki i po najechaniu kursorem na jednostkę wroga) szczególnie te paski na wierzchu dziwnie wyglądają w przypadku zasieków - trochę psuje to wygląd bitwy.

Nie widziałem wszystkiego ale wygląda na to, że demo nie pokazuje miasta, jego ekonomii (dobra są kopalnie), budowania, oblężenia (mam nadzieję, że te zasieki to nie jedyny pomysł na mury) rozwoju technologii etc.

Zapomniałbym: muzyka na plus.
b1aster
Posts: 3
Joined: Mon Mar 01, 2021 12:52 am

Re: Demo Clash II

Post by b1aster »

Kiedy dowiedziałem się że wyjdzie clash 2, to moja reakcja wyglądała tak:

Image

Czas na refleksję przyszedł później, ale nie żałuję. Deweloperzy całkiem fajnie podeszli do tematu, trafiłem na promocję i dostałem jeszcze płytę z muzyką, zniżkę 30% i jeszcze pierwszą część gratis :D . Generalnie sama gra nie jest też droga w porównaniu do tego co się dzieje na rynku. Teraz wyszło demo i również czuję się wyróżniony, bo dostęp do niego mają tylko przedpremierowcy. W porównaniu z różnymi giga korpo firmami które każą sobie płacić po 3 stówy za grę, gdzie nabycie pre-ordera nie daje kompletnie nic, to PrimeBitGames pod tym względem działa bardzo fajnie. Dzisiaj, tak zwyczajnie na logikę, kupno pre-ordera to głupota, bo przecież w dniu premiery nie zabraknie cyfrowych kopii i każdy kto będzie chciał, kupi sobie grę praktycznie natychmiast. A np. gracze którzy kupili nowego CoDa przed premierą, nie mieli z tego kompletnie nic. Żeby im chociaż dali jeden dzień wcześniejszy dostęp, ale nie. W dniu premiery otrzymali wieszające się serwery i zabugowany, frustrujący produkt gropodobny. Dzisiaj opłaca się kupić grę pół roku po wydaniu, na przecenie z wprowadzonymi poprawkami i patchami.

Wydaje mi się też, że twórcy clasha2 mają już gotowy produkt i mieli go już w kwietniu, ale poczekali żeby go porządnie dopracować. Jeśli idzie o mnie, to czekam na dwójkę (grę! :) )już dwie dekady z hakiem, więc poczekam jeszcze i pół roku. Jeśli gra ma śmigać a nie wnerwiać, to bardzo dobra decyzja.

Wydaje mi się też, że demo to taki wielki test. Chcieli sprawdzić jak gra będzie działać na różnych kompach i konfiguracjach żeby przed premierą poprawić wszystkie babole. Sam miałem bardzo wkurzający problem bo gra łapała zwis przy próbie wczytania save. Były też kłopoty z AI. Po wykonaniu swojego ruchu i zakończeniu tury przeciwnik stał w miejscu i nic. Świadczy o tym też bardzo szczegółowa ankieta po przejściu dema (albo po stracie bohatera). Gdzie można było wyrazić swoją opinię i opisać ewentualnie problemy. To znaczy też że autorzy słuchają głosu graczy i biorą pod uwagę nasze sugestie.
Mogliby dodać w ekranie bitwy jakiś guziczek do ukrywania/pokazywania hp i staminy
Generalnie całe GIU w demku wydawało mi się mocno okrojone. Nie można było praktycznie wcale zmieniać żadnych opcji w grze. Była tylko możliwość regulacji ustawień graficznych. Nawet w samej rozgrywce było tylko to. Po wywołaniu menu można było tylko wyjść do menu głównego i tyle. A tam tylko:
Nowa gra
Wczytaj
Ustawienia
Wyjście

Wczytanie gry było od momentu ostatniej zakończonej tury. Gra robi autosave po każdej turze. (co u mnie się zwaliło i poszło się paść, a miałem już ukończone ze 3/4 gry). Dobrze by było gdyby to zmienili, albo dali opcję ręcznego sejwa.

Nie było też żadnego guzika do opuszczenia gry podczas potyczki. Trzeba było przełączyć grę do okienka i wyłączyć krzyżykiem, albo zawołać managera zadań i wykopać grę na pasek.

Wydaje mi się że dużo rzeczy tu będzie zmienione i dodane. Pewnie nawet już jest dodane, ale zostało okrojone na potrzeby demka. A cała wersja demonstracyjna to praktyczne sprawdzenie działania gry w jej najważniejszych aspektach, czyli łażenia po mapie i potyczki.

PrimeBit uczy się na błędach innych. Nie spieszy się z premierą i słucha głosu graczy. Dla mnie na plus.
User avatar
BoghuteAra
Posts: 57
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Demo Clash II

Post by BoghuteAra »

Zedytowałem treść poprzedniego posta, ponieważ demo Clash II zostało zaktualizowane. :idea:
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 57
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Demo Clash II

Post by BoghuteAra »

b1aster wrote: Sun Aug 21, 2022 11:01 amPrzyznam się szczerze, że dosyć tutaj cicho. Spodziewałem się, że po wyjściu demka będzie większy ruch, zarówna tutaj, jak i na discordzie.
Na Discordzie ludzie w końcu zaczęli się udzielać, ale tutaj nadal słabo. Wydaje mi się, że jest to po prostu znak czasów.

Nawet swego czasu pisałem o tym w korespondencji do Prime Bit Games w której zgodziłem się na prowadzenie ich forum, że w obecnych czasach nastąpiła zmiana trendu jeżeli chodzi o aktywność graczy, która przeniosła się na różnego rodzaju portale społecznościowe. Innymi słowy, wygląda na to, że wygodniej jest skomentować newsa, render z gry, fragment muzyczny czy innego rodzaju materiały na temat postępów w pracy nad grą komuś kto posiada już profil na Facebooku niż specjalnie do tego celu rejestrować się na dedykowanym forum dyskusyjnym.

Przewidywałem jednak, że ta tendencja odwróci się po wypuszczeniu grywalnego dema, że już nie wspomnę o pełnej wersji Clasha II, kiedy to faktycznie będzie już o czym pisać i ludzie poczują chęć wyrażenia swojej opinii o grze w nieco dłuższy sposób niż tylko 1 zdaniem.

Teraz jednak już nie jestem tego aż taki pewien, bo nie doceniłem siły Discorda, który z roku na rok staje się coraz bardziej popularny. Ja sam np. jestem również fanem Resident Evil i dużo chętniej udzielam się na Discordzie niż na jakimkolwiek forum poświęconym tej serii.
Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
User avatar
Mar
Posts: 9
Joined: Fri Mar 05, 2021 8:49 pm

Re: Demo Clash II

Post by Mar »

Też uważacie, że:

- w turze przeciwnika jego jednostki nie powinny do nas gadać przy poruszaniu i powinny być tylko dźwięki przemieszczania i ciosów,
- pola w grze powinny być nazywane polami a nie kafelkami xd
- w wersji polskiej frakcja Wild powinna nazywać się Dzicz lub jakoś inaczej ale po polsku,
- jeżeli nazwy stron mają się nie odmieniać to lepsze jest "Atakujesz: {nazwafrakcji}" zamiast "Zaatakowałeś Wild",
- na mapie głównej jednostki przeciwnika powinny mieć cały czas podświetlone pole albo powinna istnieć opcja która to włącza (niestety tak jak się spodziewałem można dosłownie ukryć się pod drzewem).

:?:
User avatar
BoghuteAra
Posts: 57
Joined: Thu Feb 04, 2021 7:16 pm

Re: Demo Clash II

Post by BoghuteAra »

Biada Ci!!! Odkopałeś szczątki pradawnego władcy tych ziem (Boghute Ara, lub kogoś z jego rodziny). Czeka Cię teraz surowa kara, gdyż otwierając wieko jamy uwolniłeś klątwę. :twisted:
b1aster
Posts: 3
Joined: Mon Mar 01, 2021 12:52 am

Re: Demo Clash II

Post by b1aster »

Zgadzam się z Mar we wszystkich aspektach. Jednostki przeciwnika nie powinny się nam meldować. Ogrywam teraz wersję EA i rzeczywiście tak jest. Widocznie to wprowadzili. Co do reszty to takie dość mało istotne aspekty językowe, ale też byłoby fajnie gdyby wzięto je pod uwagę. Opcja podświetlania jednostek byłaby na prawdę spoko. Wystarczy wejść do lasu i można się zgubić. Może nam też wyskoczyć "z partyzanta" jakiś rogi oddział i zrobić kuku. Idziesz szukać skarbów a znalazłeś wpierdziel :)

Gra ma na prawdę bardzo dobrą grafikę. Po każdej turze zmienia się oświetlenie, pora dnia i pogoda. Deszcz fajnie odbija się od tafli wody. Wiatr buja koronami drzew. Możemy wszystko zoomować i kręcić kamerą. Słońce odbija się w rzekach i jeziorach. Wprowadzenia do misji nawiązują do jedynki.W tle mamy widok mapy głównej, ale w stylu takiego jakby papirusa na którym pojawiają się na bieżąco słowa. Wygląda to na prawdę wspaniale. Na discordzie ludzie piszą że momentami gra się zamula. Jest to EA i pewnie gra ma słabszą optymalizację. Przez to potrzebuje solidnego kompa. Z czasem będzie to na bank poprawione. W moim przypadku wszystko działa super. Nie będę pisał jaką mam kartę grafiki i ile cebulionów za nią dałem, bo chciałbym to wyrzucić z pamięci :| ale ten złom robi robotę.

Nie będzie to chyba jakiś wielki spoiler, jeżeli powiem o bardzo fajnym nawiązaniu do jedynki. Elena, bohaterka kampanii starowierców jest wnuczką Raylina. Ileż to razy przechodząc kampanię pogan w pierwszej części widziałem planszę "gracz Raylin twój ruch". Czyli okazuje się że dziadzio zjednoczył plemiona i wykopał na chwilę najeźdźców, ale jak go zabrakło to znowu zrobił się bałagan. :D
Post Reply