Kiedy dowiedziałem się że wyjdzie clash 2, to moja reakcja wyglądała tak:
Czas na refleksję przyszedł później, ale nie żałuję. Deweloperzy całkiem fajnie podeszli do tematu, trafiłem na promocję i dostałem jeszcze płytę z muzyką, zniżkę 30% i jeszcze pierwszą część gratis
. Generalnie sama gra nie jest też droga w porównaniu do tego co się dzieje na rynku. Teraz wyszło demo i również czuję się wyróżniony, bo dostęp do niego mają tylko przedpremierowcy. W porównaniu z różnymi giga korpo firmami które każą sobie płacić po 3 stówy za grę, gdzie nabycie pre-ordera nie daje kompletnie nic, to PrimeBitGames pod tym względem działa bardzo fajnie. Dzisiaj, tak zwyczajnie na logikę, kupno pre-ordera to głupota, bo przecież w dniu premiery nie zabraknie cyfrowych kopii i każdy kto będzie chciał, kupi sobie grę praktycznie natychmiast. A np. gracze którzy kupili nowego CoDa przed premierą, nie mieli z tego kompletnie nic. Żeby im chociaż dali jeden dzień wcześniejszy dostęp, ale nie. W dniu premiery otrzymali wieszające się serwery i zabugowany, frustrujący produkt gropodobny. Dzisiaj opłaca się kupić grę pół roku po wydaniu, na przecenie z wprowadzonymi poprawkami i patchami.
Wydaje mi się też, że twórcy clasha2 mają już gotowy produkt i mieli go już w kwietniu, ale poczekali żeby go porządnie dopracować. Jeśli idzie o mnie, to czekam na dwójkę (grę!
)już dwie dekady z hakiem, więc poczekam jeszcze i pół roku. Jeśli gra ma śmigać a nie wnerwiać, to bardzo dobra decyzja.
Wydaje mi się też, że demo to taki wielki test. Chcieli sprawdzić jak gra będzie działać na różnych kompach i konfiguracjach żeby przed premierą poprawić wszystkie babole. Sam miałem bardzo wkurzający problem bo gra łapała zwis przy próbie wczytania save. Były też kłopoty z AI. Po wykonaniu swojego ruchu i zakończeniu tury przeciwnik stał w miejscu i nic. Świadczy o tym też bardzo szczegółowa ankieta po przejściu dema (albo po stracie bohatera). Gdzie można było wyrazić swoją opinię i opisać ewentualnie problemy. To znaczy też że autorzy słuchają głosu graczy i biorą pod uwagę nasze sugestie.
Mogliby dodać w ekranie bitwy jakiś guziczek do ukrywania/pokazywania hp i staminy
Generalnie całe GIU w demku wydawało mi się mocno okrojone. Nie można było praktycznie wcale zmieniać żadnych opcji w grze. Była tylko możliwość regulacji ustawień graficznych. Nawet w samej rozgrywce było tylko to. Po wywołaniu menu można było tylko wyjść do menu głównego i tyle. A tam tylko:
Nowa gra
Wczytaj
Ustawienia
Wyjście
Wczytanie gry było od momentu ostatniej zakończonej tury. Gra robi autosave po każdej turze. (co u mnie się zwaliło i poszło się paść, a miałem już ukończone ze 3/4 gry). Dobrze by było gdyby to zmienili, albo dali opcję ręcznego sejwa.
Nie było też żadnego guzika do opuszczenia gry podczas potyczki. Trzeba było przełączyć grę do okienka i wyłączyć krzyżykiem, albo zawołać managera zadań i wykopać grę na pasek.
Wydaje mi się że dużo rzeczy tu będzie zmienione i dodane. Pewnie nawet już jest dodane, ale zostało okrojone na potrzeby demka. A cała wersja demonstracyjna to praktyczne sprawdzenie działania gry w jej najważniejszych aspektach, czyli łażenia po mapie i potyczki.
PrimeBit uczy się na błędach innych. Nie spieszy się z premierą i słucha głosu graczy. Dla mnie na plus.